zamknij wyszukiwarke

Szkoła Podstawowa im. Wincentego Pola w Lesku

  1. Home
  2. >
  3. Świetlica

Świetlica

Godziny otwarcia świetlicy szkolnej

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

6:45 – 16:00

6:45 – 16:00

6:45 – 16:00

6:45 – 16:00

6:45 – 16:00

 

Kierownik świetlicy:

mgr Renata Straszak

Wychowawcy świetlicy:

mgr Bogumiła Anderwald

mgr Lucyna Krawczyk

mgr Renata Janik

mgr Magdalena Kowalik

mgr Małgorzata Berezik

ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

  1. Ogólne założenia
    Organizacja i plan pracy świetlicy szkolnej wynikają z systemu wychowawczego oraz profilaktyki szkoły. W trakcie zajęć, stosowane są różne metody i techniki by jak najbardziej dostosować rodzaj zajęć do zainteresowań i potrzeb uczniów
  2. Cele i zadania świetlicy szkolnej
    Celem pracy świetlicy szkolnej będzie przede wszystkim zapewnienie uczniom opieki wychowawczej, pomocy  w  nauce oraz tworzenie prawidłowych warunków do pełnego i wszechstronnego rozwoju podopiecznych
  3. Do zadań świetlicy należeć będą:               
    1. Zapewnianie bezpieczeństwa uczniom podczas pobytu na świetlicy
    2. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w szkole i w świetlicy
    3. Integracja uczniów oraz tworzenie przyjaznej atmosfery do pełnego rozwoju osobowości.
    4. Eliminacja zachowań niepożądanych i niebezpiecznych.
    5. Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków.
    6. Wzbudzanie i podtrzymywanie postaw patriotycznych oraz kształtowanie postawy szacunku do tradycji.
    7. Wzmacnianie mocnych stron uczniów oraz pomoc w wyrównywaniu braków.
    8. Rozwijanie zdolności, umiejętności i zainteresowań uczniów.
    9. Ćwiczenie oraz wzmacnianie pamięci i zdolności umysłowych.
    10. Kształcenie rozwijające samodzielną kreatywność oraz innowacyjność uczniów.
    11. Zapewnianie uczniom aktywnego wypoczynku z wykorzystaniem rozmaitych metod i form zajęć.
    12. Nauka współpracy i współdziałania w grupie jak również samodzielnego myślenia
      i zdrowej rywalizacji.
    13. Kształtowanie umiejętnego korzystania ze środków masowego przekazu.
  4. Proponowane formy pracy do realizacji założeń programowych:
    1. Wspólne odrabianie zadań domowych, pomoc w nauce
    2. Gry i zabawy integracyjne, słowne, edukacyjne.
    3. Pogadanki, dyskusje i rozmowy tematyczne.
    4. Mapy myśli, burze mózgów.
    5. Zajęcia manualne, multimedialne, plastyczne, muzyczne, czytelnicze i relaksacyjne.
    6. Zajęcia ruchowe (gry i zabawy ruchowe, zajęcia na świeżym powietrzu, zajęcia sportowe).
    7. Konkursy, teleturnieje, zagadki i quizy.
    8. Trening umysłu i pamięci.
    9. Zajęcia wynikające z kalendarza szkolnego oraz planu zajęć świetlicy szkolnej.

ABC ZACHOWANIA SIĘ NA ŚWIETLICY

  • Słucham uważnie próśb i poleceń nauczyciela – staram się jak najlepiej je wykonać. 
  • Nie wychodzę z sal świetlicowych bez zgody wychowawcy.
  • Nie oddalam się od grupy w czasie spacerów i jestem zawsze w zasięgu wzroku   wychowawców podczas pobytu na
  • Nie przeszkadzam nauczycielom w prowadzonych zajęciach, koleżankom i kolegom w pracy i zabawie.
  • Przestrzegam zasad kulturalnego zachowania: jestem grzeczny, miły i uprzejmy wobec nauczycieli, pracowników szkoły i kolegów – używam zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Szanuję innych, nikomu nie dokuczam – nie używam przemocy, brzydkich słów, nikogo nie przezywam, nie obrażam, nie wyśmiewam.
  • W trakcie wspólnych rozmów, gdy mówi jedna osoba, uważnie słucham, nie przerywam  i nie oceniam wypowiedzi koleżanek, kolegów i wychowawców.  
  • Zwracam szczególną uwagę na dzieci najmłodsze, służę, im zawsze radą i pomocą.
  • Jeżeli zrobię komuś przykrość, staram się naprawić szkodę.       
  • Szanuję pracę innych. 
  • Staram się cicho pracować i bawić.                  
  • Bawię się i pracuję w sposób bezpieczny dla siebie i innych.    
  • Dbam o estetyczny wygląd sal, nie niszczę sprzętu, zabawek i gier.
  • Po zajęciach i zabawie zawsze zostawiam po sobie porządek – książki, gry i zabawki kładę w wyznaczonym miejscu.
  • Podczas posiłków zachowuję się kulturalnie – po zjedzeniu śniadania opakowania i kubki wyrzucam do kosza.    

KODEKS PRZECIW AGRESJI I PRZEMOCY.

Nie stosujemy przemocy słownej / nie krzywdzimy, nie obrażamy słowem/:

  • nie przezywamy
  • nie wyśmiewamy
  • nie grozimy
  • nie ośmieszamy
  • nie plotkujemy
  • nie szantażujemy
  • nie namawiamy się

Nie stosujemy przemocy fizycznej /siły wobec innych/:

  • nie bijemy
  • nie popychamy
  • nie podcinamy
  • nie wymuszamy pieniędzy
  • nie kopiemy
  • nie zamykamy w pomieszczeniach
  • nie plujemy

Nie sprawiamy przykrości innym:

  • nikogo nie wykluczamy
  • nie odsuwamy od grupy od wspólnej zabawy i pracy /nie izolujemy/
  • nie używamy wrogich gestów i min

Szanujemy wspólną, cudzą i swoją własność:

  • nie niszczymy
  • nie zabieramy
  • nie chowamy

Jesteśmy dla siebie życzliwi i koleżeńscy:

  • pracujemy i bawimy się razem
  • nie jesteśmy obojętni na krzywdę kolegów i koleżanek
  • reagujemy na agresywne zachowanie innych
  • bronimy pokrzywdzonych
  • pomagamy każdemu, kto tego potrzebuje
  • konflikty rozwiązujemy przez rozmowę a nie przez agresję i przemoc
  • informujemy dorosłych: wychowawców, nauczycieli, pedagoga, rodziców o każdej zaistniałej sytuacji przemocy i agresji jaką zauważyliśmy.

KONKURSY ŚWIETLICOWE 2023/2024

Dodaj tu swój tekst nagłówka

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Świetliczaki na tropie… przysłów
Konkurs
Konkurs na najpiękniejszy strój z postaci, z bajek
W głosowaniu internetowym w konkursie świetlicowym „Na najpiękniejszy strój postaci z bajek” głosami...
Konkurs
Konkurs na najpiękniejszy strój z postaci, z bajek.
Głosowanie:
Skip to content